Norsk program skal utvikle Ericssons ledere

Ericsson University har signert en toårskontrakt med det norske e-læringsselskapet Edvantage group.

Bransjen kan glede seg over en god nyhet fra det norske e-læringsmarkedet. Edvantage Group har fått i oppdrag å levere virtuelle nettsamfunn, såkalte Leadership Communities, for alle lederutviklingsprogrammene i Ericssons verdensomspennende virksomhet. Kontrakten har i første omgang en verdi på 1,7 millioner kroner, med mulighet for utvidelse til 6,5 millioner.

E-læringsverktøyet gir deltakerne mulighet til å dele relevant kunnskap og problemstillinger i diskusjoner med andre deltakere rundt om i verden både før, under og etter at de tar selve lederutviklingsmodulen. Løsningen inneholder diskusjonsgrupper, læringsmoduler, praterom, eksterne og interne nyheter, samt presentasjoner av deltakere og foredragsholdere.

Etter at kandidatene har fullført lederutviklingsprogrammet kan de fortsette dialogen i det virtuelle nettsamfunnet. Her kan de teste kunnskapen sin og knytte læringsopplevelsen til sin egen arbeidsplass og til problemer fra den virkelige verden gjennom samarbeid med kolleger i andre land.

- Ericsson har et stort behov for rask kunnskapsdeling mellom sine topplederne rundt om i verden, sier Edvantage Groups direktør Thomas Berglund i en pressemelding. Han mener e-læringsverktøyet i dette tilfellet kan bidra til rask og koordinert dialog med kontinuerlig feedback.

Til toppen