Norsk reklamefilm får fart på nedlastinger

Reklamefilm på oppdrag fra Oslo Børs er på under ett døgn spredt i 21 land med over 1800 nedlastinger.

Harpun har laget film på oppdrag fra Oslo Børs.

- Ideen er utarbeidet av to gamle travere i reklamebransjen, Simon Oldani og Espen Aarbakke, som har tuffet blink med konsepter innenfor bank og finans tidligere, sier konsulent Martin Devold Soknes i Harpun.

Filmen er humoristisk og er ikke laget for TV, men er sendt elektronisk til et begrenset antall meglere i London. Det har resultert i spredning til 21 land på under ett døgn og mer enn 1800 nedlastinger.

- Dette er bedre enn forventet og viser hvilket sterkt medie Internett og e-post er blitt, sier Simon Oldani, Espen Aarbakke Johnsen og Martin Devold Soknes, som står bak ide og konsept.

Filmen er laget for å skaffe oppmerksomhet om OBX, en indeks der man handler derivater på Oslo Børs.

Til toppen