Norsk selskap med interaktivt tv til USA

Norske Active Loop Television skal levere tv-innhold til 16 millioner amerikanske husstander.

Norske Active Loop Television vant kontrakt med storprodusent i USA, og skal levere interaktivt tv-innhold tilsvarende NRKs «Svisj» til 16 millioner amerikanske husstander, skriver Aftenposten.

USA utgjør over 50 prosent av det totale tv-markedet, og avtalen kan bety svært mye for Active Loop.

Det norske selskapet har spesialisert seg på å utvikle interaktivt innhold ved bruk av mobiltelefon til tv-kanaler. Active Loop har levert innhold til både TV3 og ZTV, og solgt innhold til både Storbritannia, Ukraina, Tyskland, De forente arabiske emirater, Tyrkia og Canada.

Seerne bestemmer hva de vil se på via sine mobiltelefoner.

Active Loop skal driften tjenesten, og ta betalt gjennom sluttbrukerinntektene.

Det er ingen hvem som helst Active Loop har vunnet kontrakt med. DirecTV skal være det amerikanske svaret på de norske satelittdistributørene CanalDigital og Viasat, og innebærer altså en distribusjon til 16 millioner amerikanske husstander.

Foreløpig har Active Loop solgt en musikkvideo-jukeboks til DirecTV tilsvarende «Svisj» i Norge.

Til toppen