Norske FIRM økte med 40 prosent

FIRM, kjent for spørreundersøkelsesverktøyet Confirmit, omsatte for 40 prosent mer i 2003 enn i 2002.

Norske FIRM (Future Information Research Management) har vokst til en ledende leverandør av nettbaserte spørreundersøkelser. Omsetningen i 2003 er oppgitt til 9,6 millioner dollar, 40 prosent over 2002. For første gang leverte selskapet et positivt årsresultat, i samsvar med målet administrerende direktør Stein Onsrud satte seg for et år siden da han kunngjorde FIRMs første kvartal med overskudd.

Selskapet har kunder i Europa, USA og Asia. Over halvparten av omsetningen kommer fra USA.

Det føres statistikk over alle svar som kommer gjennom selskapets undersøkelser. I 2003 økte tallet på svar med 59 prosent til over 30 millioner.

FIRM ble etablert i 1996. Kjerneproduktet er programvaren Confirmit for nettbaserte spørreundersøkelser. Bruken er hovedsakelig kundeanalyse og markedsanalyse. Blant kundene er Accenture, ACNielsen, Deloitte and Touche, Dow Jones, Egg, Hewlett Packard, J.P. Morgan Chase & Co, Microsoft, Norsk Gallup, Posten Norge, Tomra, Storebrand, Statoil, Telenor, Toyota og Virgin.net.

FIRM har 60 ansatte og kontorer i Oslo, London, New York og San Francisco. Confirmit selges også via partnere i Stockholm, Amsterdam, Sydney og Tokyo.

Til toppen