Videoprofiler til Wonderloop er nå tilgjengelige på weben. Bildet er av profilen til gründeren Hanna Aase.

sosiale nettverk

Norske Wonderloop går til weben

Videoprofiler kan bli allemannseie.

For ett år siden omtalte digi.no den norske oppstarten Wonderloop.

En slags «LinkedIn for video» er kanskje den mest nærliggende beskrivelsen, der brukerne skal beskrive seg selv med noen sekunder snutter for å promotere seg selv. Meningen er at tjenesten skal være behjelpelig med å knytte kontakter på en rikere måte enn tradisjonelle statiske profiler på vanlige sosiale medier.

Les også: Dette kan bli en ny måte å møte folk på

Wonderloop har hittil bare vært tilgjengelig som en iOS-app, men utvider nå betydelig, takket være fullverdige webprofiler.

Det opprinnelige konseptet til Wonderloop tiltrakk seg en del oppmerksomhet: Gründeren Hanne Aase fikk støtte fra Innovasjon Norge, og knyttet kontakter med mektige investorer som Peter Anker og den anerkjente nigerianske filantropen Tony Elumelu. I tillegg til en del anonyme investorer.

Lettere å bli kjent

Meningen med tjenesten er å gjøre det like enkelt å knytte kontakter som det er i det virkelige liv, små videosnutter skal fortelle mer om personligheten til vedkommende enn linjer med tekst og cv.

Allerede ved den norske utrullingen i fjor ble det snakket om en webversjon, men den kommer altså først nå. Logisk nok vil det gjøre enda enklere å dele og få tilgang til profilene, samtidig som det nå er fullt mulig å dele webprofilene i sosiale medier.

Les også: Facebook for bedrifter vokser opp

Timingen er riktig, da videoprofiler begynner å bli det nye store. Facebook har nylig introdusert en tilsvarende funksjon i sin applikasjon, noe som kan tyde på at video, i stedet for bilder, kan bli den nye standarden for interaksjon i sosiale nettverk.

Til toppen