JUSS OG SAMFUNN

Norskespill.no vil ha spillerne til å spille

Norskespill.no kjøpte all plass på MSN.no for å få sine egne brukere til å spille på Tivoli.no. Over 80 prosent av de registrerte brukerne spiller nemlig ikke.

26. sep. 2002 - 11:05
'Go large'MSN NorgeNorskespill.no



I underkant av 20 prosent, det vil si mindre enn 7.000 av dem som har registrert seg på Tivoli.no, bruker tjenesten aktivt. Det innebærer at over 80 prosent som registrert segikkevender tilbake til Tivoli.no.




For MSN Norge er det hyggelig. De sitter igjen med 100.000 kroner etter onsdagens dominans som varte i 24 timer.

Kjetil Kjerstad


Reidar Myhrer er markedsdirektør i Norskespill. Han har klokkertro på nettmedier som metode for å skaffe seg nye brukere og aktivisere disse.


- I begynnelsen av året var målet å få flest mulig registrerte brukere, nå fokuserer vi på dem som har registrert seg, forklarer Myhrer.

- Er MSN.no en tjeneste hvor du finner igjen Tivolibrukerne?

- Så absolutt. 50 prosent er mellom 18 og 30 år, og de fleste av dem er menn. Når vi skal velge medier i markedsføringen ser vi på brukersammensetningen hos de ulike nettstedene, sier han og mener de skal greie å nå opp i 40.000 registrerte brukere ved utgangen av året.

Men det får verken han eller administrerende direktør i Norskespill.no, Knut Lindh oppleve. De sa opp stillingene sine like etter sommeren og ingen av dem vet hvor de skal begynne i nye jobber. Lindh og Myhrer utgjorde to av tre og et halvt årsverk som har drevet spillselskapet.

Myhrer har både jobbet i TV 2 og TV3 tidligere, men har mest tro på Internett når det gjelder respons. Derfor dette stuntet.

- Vi bruker et minimum på print. Det fungerer altfor dårlig. Skal vi øke kunnskapen og driver merkevarebygging, benytter vi TV. Når det gjelder å rekruttere spillere og få dem til å spille mer, benytter vi nettet, sier han.

Norskespill.no har nettopp fått opp et CRM-system slik at de kan differensiere brukerne i kategorier og følge dem opp per e-post. Dermed kan man bygge lojalitet gjennom å sende ulike budskap til de som ikke er noe særlig aktive, de som er innom en gang iblant og de som er storforbrukere.

Imidlertid må Norskespill.no fremover sannsynligvis ta hensyn til innsigelser om personvern som er kommet fra Datatilsynet. Tilsynet mener at innsamlingen av personnumre fra brukerne er en helt unødvendig del av registreringsprosessen til Norskespill. Selskapet sier at dette er noe de har blitt enige med Lotteritilsynet å gjøre.

Les mer om det her:


Tivoli-spillerne kan kun bruke 1.500 kroner per person i uka fra sin spillkonto, men får oppmuntringer i form av små gevinster hele veien, hevder markedsdirektør Myhrer.

Med ti humanitære organisasjoner som den ene av eierkonstellasjonene (51 prosent) er profilen viktig for Norskespill.no.

- Målet vårt er at folk besøker oss ofte og at de er lenge inne av gangen. Årsaken til at vi valgte Tivoli-konseptet, er at vi skal ha fornøyde kunder som kan føle seg hjemme. De skal kunne klare seg med en liten sum i lang tid. Dette har også vært viktig i forhold prøvekonsesjonen som vi har, sier Myhrer som i realiteten har vært utleid fra eierselskapet Cee.tv (49 prosent) de siste to årene.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra