Med gjennomsnittlig 8 500 abonnenter og to meldinger per dag under Fotball-EM, kom det totale antall meldinger Sporten sendte ut opp i rundt 70 000. Lene Hordvik, markedssjef i Aktivum, NRK-selskapet som selger SMS-tjenestene, kaller "Fjørtoft-prosjektet" en kjempesuksess.
Alt i alt endte Sporten opp på plussiden, noe Hordvik karakteriserer som "veldig bra i startfasen". Videre kan hun fortelle at antall abonnenter var "over all forventning" med tanke på hva som var lagt ned i markedsføring.
Aktivum og Sportsredaksjonen satser nå på å dra nytte av erfaringene fra Fotball-EM til å bygge opp mot OL i Sydney. Det tas sikte på å tilby både SMS-nyhetstjenester og EMS, en innmeldingstjeneste som gir publikum mulighet til å komme med innspill og spørsmål til redaksjonen. Under EM hadde redaksjonsmedlemmene nok å henge fingrene i, med mellom 1000 og 2000 meldinger å besvare hver dag. Men Sporten ser nytten av å få innblikk i hva publikum er opptatt av.
På sikt håper Aktivum og Sporten at inntjening fra disse tjenestene kan hjelpe redaksjonen til å lage bedre programmer.
Les mer om sportsnyheter på mobil:
Arne Scheie, Kjell Magne og Per Ståle på WAP