Ny logo og profil på Telenor

Telenor har lansert en ny visuell profil som skal signalisere styrket kundeorientering.

I dag lanserer Telenor sin nye visuelle profil. Den nye logoen er et symbol på at Telenor endrer seg, og signaliserer det pågående arbeidet med å styrke kundeorienteringen i alle deler av Telenor, heter det i en pressemelding. Telenor tror den nye profilen vil skille seg tydelig ut i den internasjonale konkurransen, og bidrar til at man fremstår som ett konsern.

Samtidig med lanseringen i Norge bytter også Telenors selskaper Sonofon og Cybercity i Danmark og Pannon i Ungarn sin visuelle profil. Disse selskapene viderefører sine merkenavn.

Den nye profilen skal også signalisere hvor internasjonalt Telenor er blitt: Mer enn halvparten av medarbeiderne arbeider nå utenfor Norge.

– Vi har blitt en betydelig internasjonal aktør, men har fortsatt det samme fokuset som før: Å hjelpe mennesker å kommunisere. Vår nye profil gjenspeiler denne ambisjonen. Dagens lansering er imidlertid ikke utelukkende en endring av vår visuelle identitet, endringen handler også om hvordan vi styrker kundeorienteringen i alle ledd i selskapet. En ny logo skaper ikke vårt omdømme alene, men jeg er sikker på at vår nye profil inspirerer oss i vårt pågående arbeid med å levere enda bedre tjenester til våre kunder, sier konsernsjef Jon Fredrik Baksaas i Telenor.

Den nye logoen er synlig flere steder allerede i dag. Andre skilt og øvrig materiale vil bli byttet ut fortløpende den nærmeste tiden.

Telenors nye grafiske profil er utviklet av Keshen Teo, Creative Director ved London-baserte Wolff Olins.

Til toppen