BEDRIFTSTEKNOLOGI

Ny Microsoft-tjeneste forsinket

Microsoft skulle ha lanserte en ny type klokker som skal motta informasjon denne høsten.

11. nov. 2003 - 09:20

På Comdex-messen i Las Vegas i fjor viste Microsoft frem en ny type teknologi for å spre informasjon.

Microsoft Smart Personal Objects Technology (SPOT) er et system som skal la eier av spesielle typer klokker abonnere og motta datastrømmer, for eksempel nyheter, aksjekurser eller annet. Prisen er lovet satt til 10 dollar i måneden.

Microsoft lovet i fjor høst at SPOT-klokker skulle komme i salg i høst, men så har ikke skjedd og nå vi likke selskapet love noen lanseringsdato, skriver Cnet.

Systemet baserer seg på overføring av data på FM-nettet og Microsoft har lovet å sette opp antenner i åtte større byområder i USA . Om det er klokkene eller antenne-utbyggingen som har er bremsen er ukjent.

Dette er trolig surt for klokkeprodusentene Fossil (bildet over) og Suunto som lenge har vært klar med klokker. Det er foreløpig ikke sagt noe om planer for å spre tjenesten til Europa.

Tiden arbeider kanskje mot Microsoft i dette tilfelle. For amerikanere blir stadig mer glad i SMS-tjenester og mobilnettetene er derfor sterk konkurrent til SPOT.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.