Ny nordisk markedssjef i Sony Ericsson

Ola Lilja Molén (31) er ansatt som nordisk markedssjef i Sony Ericsson. Han tar over etter Jens Feilberg, som nylig sluttet i selskapet.

Molén kommer fra stilling som markedssjef for forretningsområdet øl og cider ved Spendrups Bryggerier, der han har hatt ulike lederstillinger de siste syv årene. Før dette arbeidet han i Arla. Molén tiltrer stillingen i Sony Ericsson den 1. april 2005.

– Mobilbransjen er en spennende bransje med et enormt vekstpotensial, der Sony Ericsson er en utrolig dynamisk aktør med store muligheter, sier Molén.

Han kommer fra en bransje som er meget konkurranseutsatt. Marginene er små, noe som har gjort at Spendrups har utviklet og gjennomført en rekke meget effektive markedsaktiviteter. Dette er erfaringer Molén vil ta med seg til Sony Ericsson, som har vokst meget raskt i Norden de siste årene.

Ola Lilja Molén er blant annet en av personene bak Spendrups fremgangsrike kampanje for drikken Norrlands Guld, som i hans tid har blitt markedsledende på det svenske ølmarkedet.

Til toppen