Ny postjef lover å levere pakkene i tide

Den nye konsernsjefen i Posten, Kaare Frydenberg, er en gammel rev i mediebransjen. Han tror ingen av kundene i år 2002 vil gå til det lokale postkontoret for å hente pakkene sine etter å ha bestilt dem over Internett.

I forrige uke var det en stor konferanse om logistikk som betegnende ble kalt "Vol.2000". Posten Logistikk hadde fått den nyansatte konsernsjefen Kaare Frydenberg til å troppe opp for å fortelle om sine framtidsvisjoner:

- Jeg tror ingen av dere vil gå på postkontoret og hente pakken deres til jul to år fra nå. Dere vil fortelle når og hvor dere vil ha pakkene levert, og dere vil fortelle oss det over Internett, sa han og slo fast at "Kunden er kongen".

Frydenberg var på midten av 90-tallet toppsjef i Aftenposten og har tidligere vært innom Dagens Næringsliv. Han har de siste årene vært ansatt ved Pripps Ringnes AB i Stockholm.

Frydenberg uttrykte under konferansen stor tro på at Posten skal klare å hevde seg i den nye økonomien og være en drivkraft og premissleverandør i den.

- Når internettboblene er forbi, er det de tradisjonelle industriene som vil tjene på Internett. Men vi har mye å lære om hvordan vi skal bruke det. Jeg savner en debatt om de større initiativene i Norge. Vi er et land for spesielt interesserte og splitter vi oss for mye, kan det bli bare tull. Vi vil derfor søke partnere for å få en mer kraftfull satsing innen e-handel, sa Frydenberg ifølge en pressemelding fra Posten.

Til toppen