BEDRIFTSTEKNOLOGI

Ny priskrig på teletakster

Telenor og NetCom er ikke lenger alene om å konkurrere om bedriftskundenes gunst. Aktører som NETnet og Tele2 ønsker også å vise at de kan tilby konkurransedyktige teletjenester. Det er i første rekke næringslivskundene som vil merke prisraset.

Frode Eriksen
24. jan. 1997 - 13:00

Tidligere denne uken gikk NETnet ut i markedet og lanserte sine nye lave priser til bare 2,34 per minutt på mobiltelefoni. NetCom fungte opp men blir solid slått av Tele 2 som nå lanserer en mobiltelefonpris på under 2 kroner per minutt.

Administrerende direktør i Tele 2 Norge har klare ambisjoner på det norske markedet med en målsetning å oppnå 10% av internasjonal telefonitrafikk fra Norge, og på sikt også oppnå en betydelig andel av det norske telefonimarked. Når telemonopolet faller i 1998 skal Tele 2 etablere en egen nasjonal telefonitjeneste.

Et av skrittene for å oppnå dette er lave priser. For 1,94 kan du ringe et minutt fra en mobiltelefon. Ingen andre har et slikt tilbud på papiret, selv om mange større bedrifter kan forhandle ned prisene adskillige ører.

Tele 2 Norge har inngått en egen avtale med NetCom, som også er eid 25 peosent av Tele 2 sitt svenske morselskap, Netcom Systems, skriver Finansavisen.

Tele 2 opererer i dele det skandinaviske markedet og har en solid virksomhet i Sverige som ligger noen år foran med et liberalisert telemarked, sammenlignet med Norge. Tele 2 sitter i dag med vel 250 kunder på utenlandstelefoni.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.