Det er Telenor Teleservice og firmaet One2One som har inngått en avtale som tar sikte på å opprette ny callsentervirksomhet i Risør. Senteret vil bygge på kompetanse og utstyr som blir frigjort når Opplysningen 1881 legges ned på den siste dagen i året.
one2one har allerede startet opp sin virksomhet i Risør og vil være i full drift fra medio januar 2003. Teleservice har tilbudt eventuelt nye interessenter å ta over både bemanning og infrastruktur ved den gamle nummeropplysningsavdelingen i Risør som et bidrag til å videreføre lokale arbeidsplasser.
Avtalen som nå er inngått mellom one2one og Telenor legger grunnlaget for en ny callsentervirksomhet i Risør med 30 ansatte. Virksomheten som skal drives av one2one, vil i starten hovedsakelig basere seg på telefonsalg til offentlige og private foretak. Over tid vil også one2one prøve å bygge opp tjenester knyttet til sentralbord og ulike servicefunksjoner. one2one vil starte opp virksomheten i samme lokaler som Opplysningen 1881 i Risør. Virksomheten vil flytte inn i disse lokalene andre uke i januar 2003, ifølge en pressemelding fra Telenor.