Nyhetsklipp: NATO kjøper norsk spionteknologi

Dette skriver nettavisene av data-, tele-, og medienyheter onsdag morgen.

Aftenposten Interaktiv:

NATO kjøper norsk spionteknologi

Militære må kunne sende hemmelige meldinger. NATO satser på et norskutviklet system for sikker datakommunikasjon, og skriver under kontrakt i dag med Oslo-firmaet Thales Communications.

Hjemme på utstilling
Vardøværinger besøker Nasjonalgalleriet hjemme, mens Oslo-folk "rusler" i Louvre. Nettet myldrer av utstillinger. Men hva med kunstopplevelsen?

dn.no:

Stabilt i nett-Norge
Besøkstallene for de fleste norske nettaviser, portaler og søkemotorer holder seg stabile. Flere nisje-nettsteder har fått økt oppslutning i første kvartal, blant annet har nettauksjonen Qxl fristet 42.000 nye brukere.

Bergens Tidende:

Sør-Korea best på bredbånd
Befolkningen i Sør-Korea nyter den beste bredbåndsutbyggingen i verden. (Origo / Reuters)

Disney økte på DVD- og videosalg
Verdens nest største mediekonsern, Walt Disney, økte overskuddet på hjemmeunderholdning siste kvartal. (Kilde: Bloomberg)

Computerworld:

Jomfruturen på m-handel
Se, høre, tukle og prøve, - årets IT-expo er igang, med høy dingsefaktor og muligheten til å teste det man har lest om.

Drikk og klikk - samfunnets nye alkoholproblem?
Etter en flaske vin endrer våre økonomiske vurderingsevner seg betraktelig. Med tilgang til en nettbank kan dette føre til uønskede transaksjoner. ( Kilde: De Volkskrant )

Et skritt nærmere e-papir
Elektronisk papir er et skritt nærmere å bli realisert med utviklingen av en prototype av et fleksibelt elektronisk display. (Kilde: BBC News)

Kampanje:

Fjernsyn er annonse-taperen
Mens etermediene taper annonseinntekter, kan avisene og ukebladene vise til en økning første kvartal i år. Reklameinvesteringene som mediebyråene formidler gikk i null sammenlignet med første kvartal i fjor.

DinSide:

Sonique: WinAmps viktigste konkurrent?
Det populære medieavspillingsprogrammet Sonique er ute i ny versjon, og utviklerne bekrefter atter en gang at de kan sine saker.

Til toppen