Nytt håp for folk med samlemani

Har du boden full av gorker, fyrstikkesker, matchboxbiler, månemynter, klinkekuler, kobberpenger, bilder, bøker, blader eller aviser? Ring en merkevareleverandør. Kanskje kommer manien din til ny heder og verdighet.

Reklame på nettet virker ikke. I hvert fall ikke den tradisjonelle. Du får ikke brukerne til frivillig å oppsøke Coca-Cola-reklame. I så fall skal den være så god som den aldri har vært.

Det som Coca-Cola imidlertid kunne tiltrukket seg noen få utvalgte gjester med, er samlinger. Og det forsøker de for så vidt på også. I Atlanta har de selvfølgelig et eget museum og på webben har de 14 sider med replikaer av collectibles, som du kan kjøpe i Coca-Cola Store.

Webben er full av folk som samler, som gjerne vil bytte og som gjerne kjøper flere ting til samlingen sin. For merkevarebyggere, som leter etter nettkonsepter, byr samlingene på kommersielle muligheter.

Ta en titt på Kodakgirl for eksempel. Denne siten rommer blant annet veldig fine bilder av kvinner som tar bilder. I tillegg er siten full av gamle Kodak-annonser fra dengang det å ta bilder ble så enkelt at selv mor kunne klare det.

Damen bak siten har gjort det selv. (Det ser i hvert fall slik ut.) I stedet kunne hun ringt til Kodak og sagt: Jeg har en samling med fine bilder og gamle kodakannonser. Kan ikke jeg få med meg en slump med penger og gå til noen proffer som kan hjelpe meg med å lage en fin nettjeneste basert på denne samlingen?

denne nettsiden finner du en stor samling med brusbokser. Vedkommende kan f.eks. henvende seg til Tomra.

Dette er adressen til "Forum for Kortskaller" . Dette stedet er for deg som samler på fotballkort. Og siden det er endel penger i fotball og for så vidt også i kort, burde det ikke være umulig å finne en alliansepartner.


husdal.com har Jan Husdal samlet Kinderegg-leker, butikkartikler, kinderting og kindertang. Mulig Kinderegg og Nidar har noe slikt på siten sin allerede, hvis ikke burde Jan ringe Trondheim.

denne hjemmesiden finner du en god samling med autografer. Hvem kunne og burde være interessert i noe slikt? Tja. Med litt innsalg, så kanskje Parker eller Cross ville blitt med. Autografer blir både bedre og mer elegante om de festes til papiret med en god penn.

Nå har du skjønt poenget. I en kommersiell verden som skriker etter innhold, byr samlerne på unike merkevarebyggemuligheter. Opp på loftet
folkens! Ned i boden! Bruk fantasien! Ring en merkevareleverandør!

Til toppen