JUSS OG SAMFUNN

Nytt Internett-magasin fra Time Warner

Ordtaket "brente barn skyr ilden" synes ikke å gjelde Time Warner: Den amerikanske mediegiganten har bommet stygt på sine Internett-satsinger tidligere, men går atter på med krum hals. Nå lanserer selskapet et nytt businessmagasin med fokus på Internett.

Øystein Kvistad
25. okt. 1999 - 11:59

Magasinet, som ifølge Wall Street Journal har arbeidstittelen eCompany Unlimited, vil bli basert i Silicon Valley under ledelse av gruppen som styrer Times bladsuksess Fortune.

Time Warner ventes å offentliggjøre nysatsingen senere i dag.

41-årige Ned Desmond blir president og redaktør for nettmagasinet, som trolig kommer med første nummer i mai neste år. Desmond har reporter-bakgrunn fra nevnte Fortune og Time Magazine og kommer senest fra visepresident-stillingen i Infoseek. Han blir også sjef for det nye nettmagasinets webutgave, som vil debutere før det første bladet kommer i salg.

Ifølge Wall Street Journal forventer Time Warner å få 200.000 betalende abonnenter på nettmagsinet.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra