Nytt Internett-magasin fra Time Warner

Ordtaket "brente barn skyr ilden" synes ikke å gjelde Time Warner: Den amerikanske mediegiganten har bommet stygt på sine Internett-satsinger tidligere, men går atter på med krum hals. Nå lanserer selskapet et nytt businessmagasin med fokus på Internett.

Magasinet, som ifølge Wall Street Journal har arbeidstittelen eCompany Unlimited, vil bli basert i Silicon Valley under ledelse av gruppen som styrer Times bladsuksess Fortune.

Time Warner ventes å offentliggjøre nysatsingen senere i dag.

41-årige Ned Desmond blir president og redaktør for nettmagasinet, som trolig kommer med første nummer i mai neste år. Desmond har reporter-bakgrunn fra nevnte Fortune og Time Magazine og kommer senest fra visepresident-stillingen i Infoseek. Han blir også sjef for det nye nettmagasinets webutgave, som vil debutere før det første bladet kommer i salg.

Ifølge Wall Street Journal forventer Time Warner å få 200.000 betalende abonnenter på nettmagsinet.

Til toppen