Nytt marked for jobbtjenesten Monster

Jobbtjenesten Monster har nedskalert sitt Internett-system og solgt det til If.

Monster, som etter dotcom-årene ble markedsleder på rekrutting på nettet, har inngått en stor kontrakt med skadeforsikringsselskapet If.

Kontrakten er et godt eksempel på hvordan en rekke Internett-selskaper under press har nedskalert sine systemer og selger dem for intern-bruk i bedrifter.

Monster har tidligere solgt sitt system til SAS, Skatteetaten, Cococo Philips, Norsk Folkehjelp, TeliaSonera, Vattenfall og har en rekke kunder i USA, men If er den første nordiske kunden.

Forsikringsselskaper If implementerer nå et nytt rekruttertingssystem fra Monster i hele Norden. Målet med systemet er å strukturere hele rekrutteringsprosessen bedre og håndtere den store mengden søknader mer effektivt. Det nye systemet skal forenkle arbeidet både for arbeidssøkerne og for saksbehandlere i If, og spare konsernet for både tid og penger.

Ved hjelp av rekrutteringsverktøyet Monster Office HR administrerer If enkelt søknader, stillingsannonser og registrerte CV-er. Systemet kobler sammen karriereseksjonene på selskapets nettsider og selskapets Intranett gjennom en felles database for eksterne og interne jobbsøkere. De ansatte får en egen karriereside hos If hvor de blant annet kan søke på ledige stillinger, registrere CV og abonnere på ledige stillinger fra If.

Med det nye rekrutteringssystemet får If en elektronisk søkeprosessen for jobbsøkere og en elektronisk administrasjonen for rekrutterere i If.

- Vi ønsker at de som søker jobb hos If skal tas hånd om like profesjonelt som våre kunder. Med det nye systemet kommer vi til å kunne behandle søknader mye raskere enn tidligere. Da ble all håndtering gjort manuelt, så det nye systemet gir store fordeler for våre rekrutterere. Flere funksjoner gjøres nå automatisk og all informasjon finnes i systemet, noe som gjør rekrutteringsprosessen mye mer effektiv, sier Astrid Holm, leder HR i If Norge.

Til toppen