JUSS OG SAMFUNN

Nytt nettmagasin på lufta

Et nytt nettmagasin ble i dag sendt gjennom cyberspace med adressen Science.no.

Helge Lunde
5. okt. 2000 - 15:34
"Science.no
New Media Planetdigitoday.noSven Anders Robbestad


For å selge annonser for seg på Science.no har selskapet innledet et samarbeid med DoubleClick Norge.

- Vi regner med å ha 500.000 sidevisninger innen utgangen av desember, noe vi også trenger for å dekke våre kostnader samt for å nå de mål vi har for veksten sier Robbestad til digitoday.no.

Sven Anders, som er sønn av den mer kjente Øivind Robbestad, har tidligere arbeidet for NetHouse og deres magasiner NettGuiden og Nettmagasinet, og det er herfra ideen om å starte opp en egen tjeneste for vitenskap og forskning kommer.

- Vi så at dette var stoff som var mye lest og som jeg selv hadde interesse av. Og siden ingen andre driver med dette i Norge ble det naturlig å starte opp med dette da jeg sluttet i Nettguiden, sier Sven Anders Robbestad til digitoday.no.

New Media Planet AS har i dag to ansatte samt et nettverk av ti freelansjournalister som skal bidra til produksjonen av Science.no.

NMP har så langt brukt 500.000 kroner på Science.no prosjektet, og pengene har i hovedsak gått med til utviklingen og markedsføringen av tjenesten. Robbestad, som eier selskapet sammen med sin far gjennom Isafe Holding, skal i løpet av oktober november ut og hente mer penger. Hvor mye det da blir snakk om er så langt ikke bestemt, men det blir neppe tosifret, får digitoday.no vite av Robbestad.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.