Også 24/7 selger for SOL

Den nystartede norske avdelingen til det amerikanske annonsenettverket 24/7 selger også annonseplasser for Scandinavia Online. Dermed har trafikkmaskinen SOL inkludert to av konkurrentene i et annonsebilde som må fremstå som svært forvirrende for omverdenen.

Mens Scandinavia Online har oppretttet et eget NetGravity-senter (nå under SOL System) for å hjelpe eksterne innholdsleverandører med annonsestyringen sin, trenger SOL hjelp til salget på sin egen portal. SOL "sliter" nemlig med alt for mange besøk på sin tjeneste.

Det er eks-SOLdater som nå hjelper sin gamle arbeidsgiver i nøden:

Tidligere har digi.no skrevet om DoubleClick Norge som har fått kontrakt på overskuddstrafikken til SOL. DoubleClick-selgerne, under ledelse av tidligere salgssjef i SOL Jan Grønbech, kan selge opp til åtte millioner annonseeksponeringer i måneden for SOL.

Nå viser det seg at også nystartede 24/7 har mulighet til å skrive kontrakter med internasjonale annonsører som er interessert i det skandinaviske markedet.

Salgs- og markedssjef Thomas Gudbjerg i SOL AS bekrefter dette og sier at det allerede har ført til annonseoppdrag.

Stein Georg Lillemoen, også han tidligere ansatt i SOL i flere år, sier at 24/7 Europe (tidligere InterAd Sales) har fått i oppdrag å selge for selskapet inn til Norge og Sverige. Den eksklusive avtalen gjelder salg for SOL utenfor Norden til internasjonale annonsører.

- Vi har fått til en del brukbare avtaler allerede. Vi skal supportere SOL lokalt og bringe i havn store merkevareannonsører som vil inn på markedet. Vi tror at dette vil fungere på kryss og tvers over landegrensene, mener Lillemoen som har i oppdrag å dra i gang 24/7 i Norden.

P.S.
Internett Kanal 1, utgiveren av digi.no, selger reklame for SOL data & nett - red.anm

SOL presiserer i etterkant at dette er en avtale som er gjort med 24/7 Europe gjennom London-kontoret etter at 24/7 kjøpte opp InterAd Sales. Avtalen er ikke lik den som DoubleClick har med SOL i Norge.
D.S.

Til toppen