One Call uten fast månedsavgift

One Call har lansert nye prismodeller for selskapets telefonitjenester, inkludert abonnementer uten fast månedsavgift.

One Call, som drives av Abax Communication, annonserte i dag at selskapet torsdag i forrige uke lanserte to nye prismodeller for mobiltelefoni, og tilsvarende mange for IP-telefon.

Begge de nye mobilabonnementene er uten fast månedsavgift. Forskjellen på de to er i første rekke betalingsmåten, faktura eller bruk av kontantkort som fylles på fra One Calls nettsted ved hjelp av kredittkort. Dessuten forutsetter fakturaabonnementet en minimumsdebitering på 69 kroner i måneden, uavhengig om brukerne har ringt eller sendt meldinger for dette beløpet.

Samtaleprisen er i de fleste tilfeller 80 øre per minutt, oppstartprisen er 59 øre for fakturaabonnementet og 69 øre for kontaktabonnementet. Prisen for sending av SMS er 42 øre per melding.

One Call har også lansert to nye prisplaner for IP-telefoni, Flex og OneYear.

OneYear tilsvarer det eksisterende Basic-abonnementet, men fordi kunden betaler månedsavgiften forskuddsvis på ett helt år, blir prisen per måned redusert med 49 kroner per måned. Da er alle samtaler til fasttelefon i Norge inkludert i prisen, mens samtaler til mobiltelefon koster 89 øre minuttet.

Flex er derimot et abonnement som de som ringer relativt lite. Det er i utgangspunktet uten månedsavgift, men i likhet med det fakturabaserte mobilabonnementet vil abonnenten bli belastet for minst 69 kroner i måneden, uavhengig om vedkommende har ringt for dette beløpet eller ikke.

- Vår styrke ligger blant annet i at vi leverer hele tjenestespekteret. Marginene i denne bransjen tilsier at man må ha flere ben å stå på, samt fokus på egne kostnader, sier Øistein Eriksen, administrerende direktør for One Call, i en pressemelding.

- Det viser vel raset av rene IP-aktører som har gått konkurs den siste tiden, avslutter han.

Til toppen