Online Club bytter merkenavn

I forbindelse med den nordiske lanseringen av den norske e-handelstjenesten Online Club (OLC) i midten av januar, skal også navnet skiftes ut. Men ledelsen ønsker å holde navnet hemmelig inntil lansering.

Nettvarehuset og auksjonstjenesten Online Club (OLC) lanserer i midten av januar et helt nytt nettsted.

Funksjonaliteten og teknologien skal bli helt ny. Administrerende direktør Hans Christian Qvist vil ikke røpe det nye navnet, men sier selskapet har jobbet lenge og hardt med å finne "det rette" navnet. Heller ikke den nye styreformannen Stig Herbern vil si til digi.no hva OLC kommer til å hete i ny drakt.

- Vi må ha et navn som vi kan få registrert utenfor landets grenser. OLC er ikke ledig overalt. Det er ikke engang ledig i Sverige, hvor selskapet har tenkt å etablere seg først - i løpet av første kvartal neste år, sier han.

Qvist mener også at OLC-navnet ikke er godt nok.

- Vi trenger en ansiktsløftning, og et bedre navn å bygge merkevare på.

- Hva med merkevaren dere allerede har innarbeidet med OLC?

- Det er ikke mye vi taper på det. OLC er kjent blant en del av dagens nettbrukere, men det er alle de andre - de som ikke er kommet på nett ennå - som vi ser på som potensielle nye kunder. Det er de vi vil bygge den nye merkevaren mot, svarer Qvist.

Til toppen