KOMMENTARER

Oppstartsselskap presset ut Posten

– Dette er et gjennombrudd for oss.

Easybring, her representert med kommunikasjonssjef Heidi Nordby Lund (t.v), gründer Erland Bakke og markedssjef Kei Grieg Toyomasu feirer kontrakt med Finn.no.
Easybring, her representert med kommunikasjonssjef Heidi Nordby Lund (t.v), gründer Erland Bakke og markedssjef Kei Grieg Toyomasu feirer kontrakt med Finn.no.

Oppstartselskapet Easybring har inngått et eksklusivt samarbeid med rubrikk-giganten Finn.no. Avtalen innebærer at alle som kjøper eller selger noe på Finn får tilbud om å få fraktet varen via tjenesten til det sosiale budselskapet. Avtalen vil kunne bringe inn millioner av kroner i omsetning til oppstartselskapet som lanserte sin tjeneste i fjor høst.

Easybring kobler folk som skal sende noe med folk som skal reise. Eksempelvis vil tjenesten hjelpe deg å finne en person som skal fra Drammen til Oslo og som kan være interessert i å tjene en slant ved å frakte noe på veien.

Det er Posten som til nå har hatt eksklusivitet på å profilere sine ekspedisjonstjenester på Norges kanskje største markedsplass, Finn.no. Tanken er å integrere Easybrings tjeneste tett med Finn.no markedsplass.

– For oss er Finn.no vår drømmepartner. Finn-torget har flere millioner objekter som selges og kjøpes i løpet av året. Dette er objekter som våre 7.500 easybringere kan frakte fra dør til dør, og til langt lavere pris enn de fleste andre transportaktørene. Dette kan bety mange millioner i omsetning for oss forteller daglig leder i Easybring, Erland Bakke. Han betegner avtalen som et gjennombrudd for selskapet.

Om Easybring får noen prosent av fraktoppdragene som genereres i Finn kan det bli mye trafikk. Totalt omsettes det rundt fire millioner objekter på Finn-torget i løpet av ett år.

At Easybring har fortrengt Posten er nok noe som smaker ekstra godt. Posten har forsøkt å tvinge oppstartsselskapet til å endre navn. Posten mener Easybring er for tett opp til deres merkenavn Bring. Selv om Patentstyret gav oppstartsselskapet medhold i fjor, har ikke Posten gitt opp kravet.

Mer om det kan du lese her: – Posten prøver å knekke oss

Samarbeidet mellom Finn og Easybring ble lansert fredag men allerede har selskapet fraktet mye varer på vegne av Finn sine kunder.

– Alt fra kommoder og skiutstyr, til musikkinstrumenter og flatskjermer. Easybring har til og med fått oppdrag av potensielle kjøpere på finn.no som vil teste ut om noen vil frakte objektet før de velger å kjøpe fra selger, skriver selskapet i en pressemelding.

    Les også:

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.