Optosof blir Mogul.com

Optosof ble ikke sexy nok for Lyseggen & Co. Selskapet endrer derfor navn til Mogul.com og skal ta Europa med storm.

Optosof har ekspandert voldsomt, blant annet gjennom flere oppkjøp i hele Norden. Det er Jørn Lyseggen fra tidligere Mogul Media som skal lede selskapet, som nå skifter navn til det mer tidsriktige Mogul.com.

I en pressemelding skriver Lyseggen at navnebyttet er en naturlig konsekvens av integrasjonsprosessen som nå er på gang i selskapet, særlig med sikte på å ta et større internasjonal marked.

Jørn Lyseggen varsler en langt kraftigere ekspansjon i det europeiske markedet. I pressemeldingen skriver han at det er et mål at selskapet innen årets slutt skal ha de fleste aktivitetene utenfor Norden.

Optosof har i dag rundt 400 ansatte spredd over hele Norden. Selskapet ble til etter heftige oppkjøp, blant annet av Mogul Media, WinHLP og Clockwork Consulting.

Les:


Svensk styre godkjente Lyseggen
Mogul-eier i mål med Sverige og Finland
Nordmenn solgte seg billig til svensker
Optosof/Mogul: Står overfor en enorm fusjonsjobb
Endelig kan Win.HLP-Rana gifte seg med Clockwork-Grønseth
Uløst konflikt mellom EUnet og Mogul kan skape vansker


Til toppen