Oracle kjøper innholdsforvalter

Løsningene til Fatwire øker klebrigheten på interaktive nettsteder.

Oracle melder at de har inngått en avtale med sikte på å overta Fatwire Software, en leverandør av løsninger innen innholdsforvaltning.

Fatwires løsninger skal tilføre bedrifters nettsteder større interaktivitet mot kundene, og bidra til større klebrighet og kundelojalitet ved å sørge for at innholdet som vises er så relevant for brukeren som mulig.

Oracle sier de vil bruke Fatwire til bedre å kunne hjelpe sine kunder til å legge opp en enhetlig brukererfaring på tvers av ulike kontaktkanaler, det vil si web, mobile tjenester og sosiale tjenester. Fatwire vil ses i sammenheng med Fusion Middleware samt eksisterende tilbud innen beslutningsstøtte, innholdsforvaltning og portaler, heter det.

Kjøpet ventes fullført i løpet av sommeren. Fram til da vil selskapene drives uavhengig av hverandre.

Fatwire ble etablert i 1996 og holder til i Mineola i delstaten New York. Selskapet har 500 kunder fordelt på elleve land, innen finans, media, teknologi, industriell produksjon, offentlig sektor, detaljhandel og helse.

Til toppen