Orkla og A-pressen velger rubrikkmerkevare på nett

A-pressen og Orkla Media offentliggjorde i dag navnet på sin felles digitale rubrikksatsing som skal bli en utfordrer til Aftenpostens FINN.

Navnet er Zett.no.

A-pressen og Orkla Media lanserte i juni sine planer om å lage en nasjonal rubrikkdatabase.

Les om satsingen her:


Databasen vil inneholde annonser fra over 70 aviser med 2.5 millioner daglige avislesere. Rubrikksatsingen vil inneholde over en million
rubrikkannonser årlig innen områdene motor, eiendom, stilling og stort og smått. Dette vil gi brukerne et stort volum av annonser både lokalt og nasjonalt.

- Vi har valgt en design som vi er veldig fornøyde med. Byrået vårt hadde den utfordringen at logoen skal passe i 70 papiraviser, i svart/hvitt og i farger, i markedskommunikasjon i alle kanaler og på nett. Vi føler at vi har lykkes med å komme frem til en design som alle våre aviser kan leve med, noe deres tilbakemeldinger tyder på. Designen er original, gir ikke assosiasjoner til et eksisterende produkt, men kan kanskje tolkes som en "billett til noe annet", sier Jan Grønbech, prosjektleder for Zett.no i startfasen, i en pressemelding.

A-pressen og Orkla Media forventer å lansere tjenesten Zett.no rundt årsskiftet.

Til toppen