P4 henter inn gamle kjente til forsiden.no

Den gamle internettkompanjongen Electric Farm er hyret inn som medhjelper for å sparke i gang Microsofts og P4s nye nettportal, forsiden.no. Sammen med Leo Burnett skal det bygges en portal som aktivt bruker radioen i byggingen av nett-trafikk.

I februar år 2000 lanseres den nye internettnettportalen forsiden.no. På tre måneder skal Electric Farm og Leo Burnett Interaktiv ha gjort ferdig tjenesten som beskrives som en kombinasjon mellom en portal og et nettmedium.

Electric Farm springer opprinnelig ut fra P4 Internett der Roy Hovdan var primus motor. Etter hvert skilte P4 ut internettvirksomheten sin, og i dag eier ikke P4 noe i Elelctric Farm, ifølge webutviklerselskapet selv. Likevel er kjennskapen og tilliten stor blant de gamle kjente.

- Electric Farm har kommet fram til en meget god løsning som gjør at dette kan bli en veldig god nettside, sier utviklingssjef for nye medier i P4, Nicolai Flesjø. Han er ansvarlig for oppbyggingen av nettsidene. Løsningen skal bygges på en Microsoft-plattform, mens Leo Burnett skal lage designen.

- Forsiden.no skal være et utstillingsvindu når det gjelder teknologi både for Microsoft og Electric Farm, det vil være viktig for oss, sier Nils Petter Liljedahl, administrerende direktør i Electric Farm.

- Radio er det beste mediet til å kommunisere om ting på Internett, da folk i stor grad hører på radio mens de sitter foran dataskjermen på jobb eller hjemme. Radio er i dag det eneste mediet du kan benytte samtidig som du surfer på Internett, sier Flesjø som mener at vi går inn i en periode hvor nettaktørene tilstedeværelse i tradisjonelle medier blir stadig viktigere.

To millioner mennesker lytter til P4 i uka og skal benytte denne eksisterende kundemassen til å skape trafikk på forsiden.no.

Til toppen