Påmeldingsrush til Gulltaggen

Det strømmer på med påmeldinger til Gulltaggen - nettbransjens svar på Gullruten. - Vi har fått over 130 påmeldinger, og fremdeles tikker det inn bidrag, forteller prosjektleder Linda Hansen.

Det startet trått på nyåret for Gulltaggen. Ved inngangen av 2002 var bare 50 bidrag påmeldt til konkurransen, men nå har nettbransjen åpenbart registrert at påmeldingsfristen nærmer seg med stormskritt.

digi.no får i dag opplyst at antallet påmeldinger har passert 130, dermed ligger arrangøren an til å nå det historiske snittnivået på omlag 200 bidrag. Den som vil delta på nettbransjens årvisse feiring av seg selv må imidlertid kaste seg kjapt rundt:

- Fredag førstkommende går påmeldingsfristen ut - det gjelder både for innsendte bidrag og for deltakelse på festen, forteller Linda Hansen til digi.no.

Hun er gledelig overrasket over kvalitetsnivået på de innsendte bidragene.

- Selv om 2001 var et tøft år ble det åpenbart gjennomført mange gode prosjekter. Siden det er gratis påmelding i år har vi mottatt endel mindre kjente bidrag, men også her er kvaliteten god. Det er positivt at vi nå får en bredere profil på arrangementet, som i år omfatter 11 priskategorier, sier Hansen.

"Årets nettsatsing" og "Årets internettperson" er et par av hovedprisene på Gulltaggen 2002. Årets nettsatsing deles ut blant vinnerne av de forutgående prisene. De som deltar på Gulltaggen og de som sitter hjemme og ser på TV-overføringen kan delta og stemme. I kategorien Årets internettperson nominerer styret i Gulltaggen tre kandidater, og vinneren vil være den som får flest stemmer under prisutdelingen. Kun de som er tilstede under arrangementet kan stemme.

En tredje pris som er ny og som har en spennende vri er "Publikumsprisen", som deles ut til det mest kreative og nytenkte arbeidet - sett med publikums øyne. Vinneren stemmes frem av brukerne på nettstedet gulltaggen.com.

Gulltaggen går av stabelen fredag 8. februar.

Til toppen