PDF-tillegget til Office 2007 er klart

Allerede før Office 2007 er ute av betaperioden, har Microsoft publisert et tillegg for å lagre dokumenter som PDF eller XPS.

Opprinnelig skulle Microsoft Office 2007 innehold en funksjon for å lagre dokumenter i PDF-formatet. Men en antitrust-relatert klage fra Adobe i sommer fikk Microsoft til å skifte mening. Dermed skal denne funksjonaliteten tilbys gjennom et separat tillegg til Office 2007.

Dette tillegg ble gjort tilgjengelig av Microsoft allerede for en uke siden. Dette gjør det mulig bruk brukere av 2007-versjonene av Access, Excel, InfoPath, OneNote, PowerPoint, Publisher, Visio og Word å lagre dokumenter i PDF-formatet, men også i Microsofts XPS-format (XML Paper Specification), også kjent som "Metro". Dessuten skal brukerne kunne lagre dokumentene direkte som PDF- eller XPS-vedlegg til e-post.

    Les også:

Tillegg er tilgjengelig for nedlasting her og kan kjøres sammen med Office 2007 på Windows XP og Windows Server 2003.

Det er ventet at Office 2007 vil bli lansert omkring årsskiftet 2006/2007.

Til toppen