Posten skal kåre årets nettbutikk

Nettbutikkene har gitt Posten ny omsetning som erstatter fallet i brev og postkort.

Dette er trolig bakgrunnen for at Posten Norge for første gang skal kåre årets netthandelsbedrift. Frem til 17. juni kan bedrifter og private foreslå kandidater til årets pris.

Posten ønsker forslag på kandidater som selger varer på nett og som har godt gjennomtenkte og brukervennlige nettbutikker for forbrukerne. I denne åpne konkurransen kan alle nominere den de mener fortjener å bli årets netthandelsbedrift, skriver Posten i en pressemelding.

En ekstern jury bestående av kompetente fagfolk fra relevante områder vil kåre den beste nettbutikken som selger varer til forbrukere. Alle som er interessert kan melde inn sin favoritt. Bedrifter kan også foreslå seg selv. Kriteriene som juryen vil legge vekt på er forhold som design og brukervennlighet, informasjon og service, forbrukerrettigheter og effektive forretningsprosesser. Det er enkelt å gå inn på www.posten.no/netthandel for å nominere din favorittnettbutikk.

Netthandel er alt som skjer fra en vare er bestilt på nettet via betaling og til den er levert hjemme hos forbrukeren. Posten Norge er en stor aktør på netthandelsmarkedet når det gjelder distribusjonen av varene. Posten målsetter å være en totalleverandør på netthandel i 2007.

Vinneren av netthandelsprisen 2005 vil kunngjøres på IT-tinget i Sandefjord 21. september, et arrangement i regi av Postens datterselskap Ergogroup.

Til toppen