PR-byrå mot strømmen, skal rekruttere folk

Mens stadig flere PR-byråer nedskalerer, går partner Tom Haavardstun i Move PR motsatt vei. - Vi skal rekruttere en eller to personer i Norge i august, sier han.

I et marked som i det siste har vært preget av fallende marginer, kundeflukt og nedbemanning, går det ferske PR-byrået Move PR Norge AS i motsatt retning. Move PR, som har spesialisert seg på IT- og telekom-klienter, skal utvide staben nå i august.

- I dagens situasjon ser vi muligheter til å finne godt kvalifiserte mennesker, samtidig som vi ser antydninger til at markedet forbedrer seg, sier partner Tom Haavardstun.

- Vi opplever at enkelte av de store byråene har trappet ned sin IT-satsing, hvilket gir oss bedre sjanser til såvel rekruttering som tilgang på nye kunder, mener han.

Move PR ble etablert i februar 2001. Selskapet har åtte ansatte i Sverige og tre i Norge, men det skal altså bli flere.

- Avhengig av hvem vi får, så har vi planer om å ansatte minst en, kanskje to allerede denne måneden, sier Haavardstun til digi.no.

Move PR Norge AS er eid av Woldsdal & Partnere og svenske Move Public Relations AB, i tillegg til at partnerne Anders Løvøy og Tom Haavardstun eier noen prosent hver i sin egen arbeidsgiver. Den norske virksomheten omsatte i oppstartsåret (11 måneder) for vel to millioner kroner og gikk med det såvidt i pluss.

Til toppen