PR gir nye Telia-kunder

Høyprofilerte priskampanjer på TV og i aviser har skaffet Telia Norge økt trafikk og flere kunder etter at fusjonsplanene mellom Telenor og Telia ble kjent for åtte uker siden.

- Nå får vi vel avkreftet myten om kundeflukt til mindre aktører på grunn av fusjonsplanene. For norske telekunder er pris og produkt avgjørende, og våre undersøkelser viser at kundene er svært godt fornøyd med Telia som operatør, sier direktør for massemarked i Telia Norge, Nils Katla.

Telia har registrert 10.000 nye privatkunder og over 1.000 nye bedriftskunder siden årsskiftet. Selskapet har opplevd en jevn trafikkøkning på sine linjer siden fusjonsplanene ble kjent. Hittil i år har trafikken steget med 30 prosent, og trafikk til utlandet har økt med hele 50 prosent. Også på Internett-siden spiser Telia stadig større markedsandeler.

- Dette viser at folk fremdeles har tillit til oss, mener Katla.

I løpet av perioden har Telia Norge hatt høyprofilerte priskampanjer, hvor kundene har fått tilbud om store rabatter ved samtaler til utlandet, mobil og innenlands ved bruk av Telias 1516-prefiks.

Prisen på kampanjene vil imidlertid informasjonsdirektør i Telia Norge, Hanne Dirdal si noe om.

- I tillegg til kampanjene har vi hatt direktekontakt med våre eksisterende kunder med egne tilbud, noe som også er en del av denne kampanjen.

Til toppen