PR-leder trekker påstander om aksjekjøp

Ole Christian Apeland, leder for Norske Informasjonsrådgivere, har fått PR-bransjen på nakken etter å ha uttalt seg til digi.no om kunderelaterte aksjekjøp i bransjen. - Jeg tar feil, sier han nå, men vil fortsatt ta opp temaet i PR-foreningen sin.

digi.no fikk en telefon fra en bekymret leder for Norske Informasjonsrådgivere, Ole Christian Apeland, etter at han påsto i digi.no at flere i PR-bransjen sitter med kundeaksjer utover Gambits tre ansatte.

- Jeg vil anta at det er flere som sitter med kundeaksjer rundt omkring i PR-byråene, sa Apeland til digi.no i går.

Apeland opplyser at han har fått en mengde telefonhenvendelser i morgentimene i dag fra sinte digi.no-lesere i PR-bransjen som mener han tar feil og at det finnes strenge krav i byråer med finansrelasjoner.

- Jeg tar feil, innrømmer han nå.

- Retningslinjene i bransjen er strenge for kjøp av aksjer fra kunder også utover det som er tilfelle med Geelmuyden.Kiese, sier han, men fastholder at han vil ta opp temaet i bransjeforeningen.

- Jeg vil behandle både temaet om aksjekjøp og prinsippet om honorarer i forhold til oppdragsgivernes omsetning og inntjening på et møte, sier Apeland.

Til toppen