PR-slarv truer børsnotering

En PR-glipp fra det svenske selskapet Xpedio og japanske Access kan true hele børsnoteringen til det japanske selskapet. I en pressemelding avslører selskapene nemlig et samarbeid innenfor nye mobiltjenester, noe som bryter med japanske børsregler.

For pressemeldingen som fredag ble sendt gjennom Hugin-systemet endte der den skulle; i IT-redaksjonene.

PR-fjaskoen kan i verste fall gi Access problemer med børsnoteringen i Japan ettersom selskapet på grunn av introduksjonen må følge visse informasjonsregner som gjelder all informasjon om kan være kursdrivende.

Pressemeldingen ble sendt ut fredag og avslørte et samarbeid mellom det japanske og svenske selskapet innenfor mobile Internett-tjenester basert på cHTML-formatet som planlegges brukt i i-mode og andre håndholdt-standarder for amerikanske mobilstandarder og den globale GPRS-standarden.

Imidletid viste det seg at de gode nyhetene ikke skulle gjøres kjent ennå, og selskapet sendte så raskt som mulig en ny melding som trakk tilbake den opprinnelige pressemeldingen. Men allerede da var det for sent.

- Pressemeldingen ble sendt ut for tidlig. De som skulle sjekke slikt har vært borte, sier administrerende direktør i Xpedio, Gustaf Rosell, til Resume.

Han håper nå at så få som mulig har fått med seg pressemeldingen. Helst ingen.

Til toppen