Priskutt lønte seg for Netcom

Netcom gjennomførte flere priskutt, og økte både omsetningen og inntjeningen.

Netcoms tall for andre kvartal viser en omsetningsvekst på 14 prosent og en inntjeningsvekst på 41 prosent.

EBITDA – det vil si driftsresultat før avskrivninger, renter og skatt, gikk opp fra 456 millioner svenske kroner i andre kvartal 2004 til 642 millioner svenske kroner i andre kvartal 2005. Dette er en økning på 41 prosent. EBITDA-marginen økte i samme periode fra 29 til 36 prosent.

Avtroppende administrerende direktør Barbara Thoralfsson sier omsetningsveksten skyldes at NetCom har flere kunder og at kundene bruker mobiltjenestene enda mer.

Antall SMS økte med hele 27 prosent, mens antall ringeminutter økte med 17 prosent.

I gjennomsnitt ringte NetComs kunder 19 minutter mer per måned sammenlignet med andre kvartal 2004, en økning på hele 11 prosent.

Kundemassen økte med 61.000 sammenlignet med andre kvartal i 2004. NetCom har nå 1,3 millioner kunder og fikk 11.000 flere abonnementskunder i kvartalet. Mange av disse har valgt NetCom Trådløs Bedrift. Dette er kunder som har et høyt mobilforbruk.

    Les også:

Til toppen