Prispress drepte supportselskap

Prispress og omsetningssvikt har drevet brukerstøtteselskapet Microsupport til konkurs.

Tirsdag sendte daglig leder Raymond Furre i Microsupport en e-post til kunder, samarbeidspartnere og ansatte for å fortelle at styret har meldt oppbud i selskapet. Konkursbehandlingen startet i går.

Microsoft drev med telefonsupport døgnet rundt hele uka.

I redegjørelsen fra ledelsen pekes det på fire hovedårsaker til konkursen:

  • Salgssvikt i januar og februar i år tæret på likviditeten
  • Microsupport hadde inngått supportavtale for flere store hjemme-PC-ordninger. Her var det så mange feil på både maskin- og programvare at organisasjonen ble overbelastet med arbeid som den ikke fikk dekket.
  • Prispress fra konkurrenter gjør at en treårig supportavtale som i 2000 kunne selges for 1500 kroner, i 2005 koster bare 500 kroner.
  • Høyt sykefravær, opptil 30 prosent, med tilsvarende høye sykelønnsutgifter.

    Les også:

Til toppen