Interaktiv-seksjonen av britiske Flextech Television har startet annonsørjakten i prøvesendingene til Microsofts Web-TV i Storbritannia, skriver Advertising Age.
Flextech Television er valgt av Microsoft til å være en av innholdspartnerne på Web-TV.
Ni annonsører har tegnet seg og skal ta del i prøveperioden for web-TV som skal gå fram til høsten, da de ordinære sendingene skal starte opp. Blant disse annonsørene finner man Peugeot, Vauxhall, Barclaycard og matvaregiganten Tesco.
Annonsørene skal gjennom to Flexitech-kanaler utvikle synkronisert interaktivitet i løpet av en reklamepause. Ikoner på skjermen vil indikere at tilleggsinformasjon er tilgjengelig. Seeren kan da trykke på "go-knappen" på fjernkontrollen og vil da bli sendt til et nettsted spesifisert av annonsøren.
Resultatene av prøvesendingene skal analyseres i forhold til hvordan seere reagerer på interaktivitet, og erfaringene vil bli brukt ved oppstarten av sendingene.
Flexitech eier flere kanaler, og er involvert i både kabel- satellitt- og jordbunden kringkasting. Sammen med BBC eier de kanalene innen konseptet UKTV.