Razorfish på TV

Amerikanske Razorfish har kjøpt to TV-produksjonsselskap for å ruste opp selskapets kompetanse for digitale plattformer som digital-TV og WAP-telefoner.

Razorfish betaler kjøpet med 656.00 egne aksjer i tillegg til 750.000 dollar til eierne av selskapet Fuel og datterselskapet Tonga i bytte mot selskapenes aksjer, skriver Razorfish i en pressemelding. I tillegg vil aksjonærene motta en ytterligere kontantsum i år 2000, basert på selskapenes omsetning for 1999.

Administrerende direktør i Razorfish, Jeff Dachis, sier i pressemeldingen at kjøpet gjør det mulig for Razorfish å forbedre sin mulighet til å utvikle totalløsninger for brukerne.

- Dette komplementerer Razorfish' globale kundebase og ekspertise samtidig som det forbedrer vår eksisterende kompetanse innen kringkastingsdesign og kommende, digitale plattformer, sier Dachis.

Fuel ble grunnlagt i 1995, og utvikler designløsninger for fjernsyn, TV-grafikk og interaktiv TV. De har kunder som kringkastingsselskapene ABC, CBS, NBC, MTV og Disney. Det andre selskapet, Tonga, produserer TV-reklame.

De to oppkjøpte selskapene har til sammen 24 ansatte, og en samlet omsetning på 5,3 millioner dollar, eller 41,9 millioner norske kroner.

Razorfish har avdelinger i såvel Norge som Sverige.

Til toppen