Redigér radio og TV med Telenor

Telenor Mobil kaster seg over interaktivitet av alle slag og skal lokke ungdommen til å lage reklamefilm for seg ved hjelp av TV og Internett med en halv reklamefilm.

Telenor Mobils nylanserte ungdomsnettsider "oyo" (on your own) skal profileres med interaktivitet av alle slag.

Derfor starter selskapet en halv annonsekampanje i flere TV-kanaler i begynnelsen av juni.

Kampanjen består av en 'halv' reklamefilm, og planen er at eventuelle interesserte skal kunne gå inn på oyo.no og kikke på fem alternative avslutninger på reklamefilmen, for så å stemme på den de synes er best.

- Kampanjen skal illustrere det vi vil med oyo, nemlig å lage Norges mest interaktive portal-sider. Brukerne skal være med å finne innholdet, foreslå tjenester, forbedringer og så videre, sier informasjonsansvarlig i Telenor Jo Heldaas, for anledningen på sykkel med det man må anta er godkjent Telenor-handsfree i øret.

- Brukerne kan stemme på avslutningen på filmen, og vinner-utaven vil senere bli vist på kino. Seerne skal også kunne gi begrunnelser for sine valg, og den beste begrunnelsen vinner en Palm eller en WAP-telefon, sier Andre Jåtog fra reklamegruppen Bates, som har stått for designet av tjenesten.

Jåtog forteller at Telenor har lagt an på maksimal åpenhet i forhold til innhold og målgruppe, men at det nok blir mest rettet mot de som er unge i hodet.

- Sidene vil inneholde spill, sms-tjenester, ringetoner, logoer og mye annet. Tjenesten lanseres fredag, og målet er å få folk inn på oyo-sidene, sier Jåtog til digi.no.

Telenor har også inngått samarbeid med Oslo-radioen Tango, og har en egen Tango-produsert radiokanal kalt XFM på sidene. Spillelisten kan man redigere selv.

Utviklingsarbeidet startet for ett og et halvt å siden, og tjenesten lanseres samtidig med andre 'profil-tjenester' fra Telenor Mobil.

Til toppen