Registrér deg til mobilrabatt

Telenor Mobil vil gjerne knytte tettere bånd til sine kontantkortkunder og tilbyr nå kundekontakt via et eget nettsted. I bytte gir selskapet lavere ringepris og billigere SMS-meldinger.

Målgruppen er familier og ungdom med enkel bruk av mobiltelefonen, som bare omfatter tale, tekst og telefonsvarer. Via tjenesten på nettet kan kundene kjøpe, registrere, oppdatere og holde oversikt over sitt kontantabonnement.

- Et slikt automatisert tilbud er kostnadsbesparende for selskapet og gir lavere priser for brukerne, lover administrerende direktør i Telenor Mobil, Stig M Herbern.

Kontantkundene står for den største veksten i mobilmarkedet. Telenor Mobil har det siste året fått over 300.000 nye kontantkunder og denne kundegruppen utgjør nå over 36 prosent av kundemassen.

- Nå vil vi utvide tilbudet og gi et alternativ til RingKontant som etter hvert har utviklet seg i retning av et fullservice-abonnement, sier Herbern.

Zalto.com er et enkelt og automatisert kontantabonnement. Kundene ivaretar selv registrering og skaffer seg all brukerveiledning og svar på spørsmål via Internett-siden. Zalto.com-abonnement kan kjøpes på Internett fra 15. november. I tillegg fås abonnementet, med eller uten ny mobiltelefon, hos Smart-Club i Oslo, Trondheim og ved Moss.

- Zalto-tilbudet er spesielt tilpasset salg i nye distribusjonskanaler, sier Herbern, og understreker at tilbudet er enkelt og derfor ikke krever den fagkunnskapen som selskapets faste forhandlere tilbyr.

I bytte for registreringen gir Telenor Mobil tilbake flere fordeler, som inkluderer lavere priser på samtaler og tekstmeldinger og et eget bonusprogram. Kunden kan opparbeide seg bonuspoeng på grunnlag av forbrukt ringetid, ved verving av ny abonnenter og på bursdagen. Bonuspoengene veksles inn i fri ringetid. Blant prisene er to kroner i minuttet å ringe til andre mobilabonnenter hos Telenor Mobil og 1,20 for tekstmeldinger (SMS).

Til toppen