BEDRIFTSTEKNOLOGI

Reklamepris til Ericsson

Young & Rubicams kampanje for Ericssons lille mobiltelefon GF788 er så god at Ericsson fortjener prisen for årets beste produktlansering, mener den europeiske reklamebyråforeningen EAAA.

Øystein Kvistad
21. okt. 1997 - 12:06

Det er Kampanje Online som melder dette.

Ericsson-kampanjen har vi også sett i Norge, ikke minst på utendørsreklamer: Mobiltelefonen er plassert ved siden av en gaffel, en leppestift eller andre små gjenstander. Overskiften sier at telefonen er så liten at "verden blir litt annerledes".

EAAA-prisene deles ut til annonsørenes reklamebyråer og skal være en påskjønnelse for kampanjer som både kan vise til fremragende kreativitet og målbar effektivitet i minst tre europeiske land.

Og effektiv var Ericsson-kampanjen så absolutt: Bare to måneder etter kampanjen startet i mai var GF788 den mest solgte telefon noen sinne.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.