Markedet for annonsering på Internett er på over 1 milliard kroner for 2004, hevder Eniro, som eier SOL/Kvasir.
Økningen i annonseringen på Internett kommer som en naturlig følge av økningen av antall brukere på nettet, påpeker Eniro.
Eniro har regnet seg frem til tallet på følgende måte: Tidligere har bransjeorganisasjonen INMA rapportert at merkevare- og rubrikkomsetningen på Internett passerte 600 millioner i 2004. Dette er en vekst på 35 prosent fra 2003.
Legger man til omsetningstall for søketjenester som Kvasir og gulesider.no, passerer totalomsetningen 1 milliard norske kroner med god margin, hevder Eniro.
Selv forteller Eniro at de hadde en økning i omsetningen på over 70 prosent fra 2003 til 2004.
I sin pressemelding skriver Eniro at selskapet i januar "vil tilby markedet en ny og spennende tjeneste som avspeiler selskapets ambisjoner om å være en av markedslederne i bransjen", men gir ingen andre indikasjoner på hva dette kan være.