Rene ord for pengene

Nå kan du sjekke om tittelen, artikkelen eller reklameteksten din er lett å lese. Fra nettet kan du nå få analysert en tekst etter lesbarhetsmetoden. Gratis.

- På nettstedet kan alle besøkende få en indikator på om tekstene deres er lettleste, sier tekstforfatter Finn Thorsen i Respons Markedskommunikasjon til digi:media.

På nettstedet kan alle lime inn tekster og få dem analysert etter lesbarhetsmetoden. Analysen er basert på lengden i hvert ord og hver setning. Undersøkelser har vist at ord som er lengre enn seks bokstaver senker lesbarheten. Thorsen er likevel den første til å innrømme at det ikke matematikk som avgjør om en tekst er lesbar eller ikke.

- Det er også mange andre ting som gjør en tekst interessant å lese. På nettstedet er det derfor laget flere rene produkter av ord. Det er såvidt jeg vet nettets første markedstilpassede tekstforfattertjenester, sier han.

TekstSjekk, TekstVask og ProffTekst er tjenester tilpasset den enkeltes behov. Med alt fra å gå løs på de tekstene du selv har laget med rød penn, til å utforme hele tekstene for deg, lover Thorsen sine kunder rene ord for pengene.

I tekstgalleriet på www.respons-markedskomm.no finner du dessuten et eventyr som du kan ta med hjem til ungene.

Til toppen