Restplass-Jason frykter ikke Restplass-Johnny

Jason R. Eckhoff (bildet), administrerende direktør i reiseselskapet Restplass.no, frykter ikke konkurransen fra Johnny Omarks nettsatsing Restplasser.com. Men Eckhoff innrømmer han har vært treg med domeneregistreringen.

Jason R. Eckhoff er administrerende direktør i selskapet Restplass.no AS som leverer tjenesten restplass.no. Hans nettjeneste blir nå utsatt for uventet konkurranse fra Johnny Omark, som prøvde å registrere domenenavnet restplasser.no, til forveksling likt navnet som Eckhoff har valgt på selskapet sitt.

Omark burde være tidligere kjent for digi.no-leserne for å prøve å skvise bilfabrikanten Ford for 300.000 dollar for thinkford.com.
Les:
Blakstad-arbeider vil ha $300.000 fra Ford for thinkford.com

Alt gikk imidlertid ikke helt som Omark tenkte i forbindelse med Restplasser, og dermed går han nå til full konfrontasjon med Active ISP - selskapet som skulle registrere domenet, men som ifølge Omark "surret det til".


Foreløpig ende på visa er at Eckhoff skaffet seg domenene restplass.no og restplasser.no rett foran nesen på Omark.

Omark mener å kunne påstå at han ville blitt en farlig utfordrer til Restplass og Eckhoff hvis han hadde fått adressen restplasser.no. Han har i stedet restplasser.com å trøste seg med - et domene som nå er aktivisert som Omarks reisetjeneste.

- Nå er jeg ikke en så farlig konkurrent, siden jeg ikke fikk navnet. Men Eckhoff har en konkurrent i meg, sier Omark, som mener restplasser "er et mer naturlig navn" enn restplass.

Jason R. Eckhoff er imidlertid ikke redd for Johnny Omarks nettjeneste restplasser.com og avviser kontant at Omark kan bli en brysom konkurrent.

- En forutsetning for å lykkes i dette markedet er at man har et norsk domene som restplass.no eller restplasser.no. Vi valgte restplass.no fordi vi mente det var et godt navn, forteller han digi.no.

At Omark har restplasser.com plager ikke Eckhoff.

- Var dere ikke litt slappe da dere ikke registerte andre domener enn restplass.no og dermed holdt døren oppe for andre aktører?

- Jo, men vi tenkte ikke slik. Vi føler ikke at det er en problemstilling. For oss er det viktigst å levere kundene et godt produkt, en god tjeneste, svarer Eckchoff, som trekker frem at Omarks tjeneste ikke har vært aktiv på den omstridte adressen.

Til toppen