Riksnett: Aksessleverandøren

Mens SOL presenterte seg som et kjøpesenter og EUnet ønsket å satse på teknologisk kompetanse, stod Riksnett igjen som den eneste rendyrkede aksessleverandøren etter tirsdagens samling på Veveriet.

Markedssjef Jarle Ødegaard i Riksnett, måtte svare på om selskapet hele tiden forandret kurs etter hva Schibsted til enhver tid gjorde. Riksnett ble startet som A-pressens satsing på nettet etter at Schibsted hadde startet Schibsted Nett. Når Schibsted Nett så fusjonerte med Telenor, ble Riksnett solgt til svenske Telia.

- Vi har ikke endret kurs eller diltet etter de andre. Vi har hatt vår strategi, og den har vi fulgt fra starten av, sa han.

På spørsmål om Riksnett kunne bli brukt som forsøkskanin av Telia, etter at det svenske teleselskapet hadde fått nei til sitt omfattende internettprogram i Sverige, sa Ødegaard:

- Nei. Vi har aldri drevet med innhold i Riksnett. Det kommer heller ikke til å produseres innhold fra oss. Det er vår policy. Den kan selvfølgelig endre seg på sikt, men i dag har vi ikke planer om å lage innhold.

Han tok ellers til orde for en strategi der selskapets kunder kan samarbeide med aktører som SOL på innholdssiden, mens Riksnett konsentrerer seg om å levere aksessen.

- Om SOL ligger hos Riksnett eller om våre kunder ligger hos SOL, bryr ikke forbrukerne seg om det. Alle må tenke business, sa Ødegaard.

Til toppen