BEDRIFTSTEKNOLOGI

Rimi-Hagen blir mobilselger

Terje Christoffersen vet bedre enn de fleste at det er tre ting som gjelder for å lykkes med forbrukerorientert produktsalg: Distribusjon, distribusjon og distribusjon. Nå tar Christoffersen skikkelig tak i NetComs svakeste punkt - nettopp; distribusjonen - med drahjelp fra selveste Rimi-Hagen.

Øystein Kvistad
6. nov. 1998 - 10:28

I tillegg til Rimi, skal også Narvesen og Hydro-Texaco selge mobiltelefoner og kontantabonnement for NetCom, skriver Finansavisen.

For mobilforbrukerne er pris og tilgjengelighet på operatørenes tjenester og produkter av de aller viktigste valgkriteriene, og så langt har Telenor Mobil ligget et hestehode foran NetCom på begge områder. Fremdeles er Telenor Mobil ledende på distribusjon innenfor bensinstasjonsegmentet med sine avtaler for salg av kontantkort gjennom Esso og Shell.

Med Hydro-Texaco-avtalen utfordrer NetCom nå Telenor i dette markedet, samtidig som den privateide utfordreren til statseide Telenor nok har satt en støkk i Stig Herbern og kompani med sin allianse med Rimi og Narvesen. Sistnevnte er i dag Telenor Mobils største distributør av kontantkort, men hopper ved nyttår over i seng med fienden. For NetCom innebærer Narvesen-avtalen 440 nye utsalgssteder.

Legger en til Rimis 508 utsalgssteder, 330 Hydro-Texaco-stasjoner, pluss 56 utsalgssteder i Forsvarets forlegninger, har Christoffersen med et knips utvidet NetComs distribusjonsnett med 1334 nye utsalgssteder.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.