Ringer gratis med Telenor

Telenor distribuerer mellom 40 og 50.000 telefonsamtaler hver dag som finansieres av reklame. Selskapets gratistjeneste øker stadig i popularitet og ved årsskiftet skal det avgjøres om den blir landsdekkende.

Telenors gratistelefon-tilbud er tilgjengelig mellom klokka 16:00 og 08:00 alle dager - unntatt lørdag og søndag da tjenesten er døgnåpen - og finansieres med reklame fra kjente varemerker som Statoil, VG, Nidar, McDonalds og HP foruten Telenor selv.

Og tilbudet har slått til, ifølge informasjonssjef i Telenor Privat, Anne Karin Augland. Hun sier til digi.no at det mot slutten av forrige uke ble registrert rundt 40.000 daglige samtaler via telefonnummeret 80 03 80 00 som er Telenors inngangsport til å ringe gratis. Lørdag alene ble det tatt 52.000 samtaler.

Augland sier at samtalene blir brutt etter 15 minutter, og at en da må ringe opp igjen. Samtalene åpnes med vel ti sekunders reklame, og avbrytes hvert 90. sekund med en inntil ti sekunder lang reklamespott.

Annonsørene tar gratistjenesten så alvorlig at det ikke drives gjenbruk av spotter fra radio og annen lydbasert reklame, men produserer egne spotter for telefon-formatet.

- Bruken tyder på at tilbudet øker i interesse. I september ble det tatt mellom 20.000 og 30.000 samtaler, sier Augland.

Telenor har lansert tjenesten på prøve i Oslo og Akershus, og Augland sier at selskapet de nærmeste månedene vil vurdere hvorvidt tilbudet skal utvides og gjøres landsdekkende, eventuelt om tjenesten skal utvides til også å gjelde ulike segmenter.

Til toppen