Rocker opp nettet i tøffe tider

Ekteparet Randi og Kaare Skevik (bildet) har tatt sjansen og lansert en nett-tjeneste i det tøffeste internettmarkedet som noen gang har eksistert. De har opplevd den rene vårløsningen med sitt Syden-stoff, og de første annonsørene signerer allerede etter to ukers drift.

- Vi er fornøyd med å være litt "kjerringa mot strømmen" i disse dotcom-tider hvor alt bare går nedenom og hjem, sier Kaare Skevik den tidligere trønderrockeren som står bak Canariposten.

Sammen med kona Randi Skevik har han ved hjelp av nøkternhet og egne midler dratt det risikable prosjektet i gang, og de har fått 'et akseptabelt produkt oppe å gå'. Det tyder lesernes tilbakemeldinger på.

- Vi mener at det skal være mulig å gjøre det litt enkelt. Man trenger ikke nødvendigvis et titalls millioner for å få i gang virksomhet på Internett. Det håper vi at vi nå har klart å bevise med dette nettstedet.

Selskapet Canariposten AS er fortsatt helt gjeldsfritt, forteller Skevik, men legger til at han har stor forståelse for at enkelte virksomheter trenger mye kapital og investeringer for å lykkes.

Canariposten ble lansert mandag 12. mars, og 14 dager senere har nettsidene hatt 176.132 sideoppslag. - Ut fra en beregning hvor vi antar at hver bruker er inne på fire sider, skulle det gi oss mellom 40.000 og 45.000 brukere i denne perioden, sier han fornøyd.
Skevik synes det virker som Canariposten har fått en stabil leserskare på rundt 5.000 daglige brukere, men han vet ikke om de klarer å holde trykket.


- Nå er også annonsørene blitt oppmerksom på oss og vi skriver de første annonsekontraktene denne uken, forteller han.

Til toppen