Nå er det mulig å ha flere administratorer for bedrifts- og varemerkesidene i Google+. (Bilde: Google)

Ruller ut savnet funksjonalitet i Google+

Ikke minst bedriftsidene har fått en helt nødvendig oppgradering.

I en periode nå før jul ruller Google ut ny Google+-funksjonalitet hver dag. I går kom selskapet med kanskje den mest etterlengtede funksjonen så langt, nemlig mulighetene til å dele adminstrasjonen av bedrifts- og varemerkesidene med andre.

Så langt har det bare vært mulig for én person å kontrollere innholdet på hver av disse sidene, men nå er antallet blitt økt til 50. Så fort man har lagt til én eller to andre administratorer, kan bedriftene som satser på denne typen sider, inkludert digi.no, puste litt lettere. Med bare én person til å administrere en slik side, kan det fort oppstå problemer dersom denne personen blir utilgjengelig, kanskje for alltid.

Tidligere har en Google-representant antydet at denne funksjonaliteten først skulle komme i neste kvartal.

Hvordan dette gjøres, er beskrevet i en video på denne siden, sammen med flere andre andre nyheter. Dette inkluderer også varslinger når brukere legger siden i sine kretser eller kommenterer innlegg.

Google har også endret hvordan disse varslingene framstår. Dette gjelder også for de personlige Google+-sidene.

I strømmen til de ulike kretsene man har opprettet, kan man nå justere i hvor stor grad innholdet som deles i disse kretsene skal være synlig i hovedstrømmen. Kretser med personer man i liten grad ønsker å lese hva skriver, kan i ytterste fall dempes helt.

En siste nyhet i denne omgang dreier seg om bildevisningskomponenten i Google+, Lightbox. Denne overlater mer plass enn tidligere til selve bildene og har fått en forbedret funksjon for tagging av personer.

Foreløpig ser det ut til at den nye funksjonaliteten ikke er blitt rullet ut til alle kontoer.

    Les også:

Til toppen