De fleste mennesker har en tendens til å ønske å rydde opp i problemer på egenhånd. Ikke minst selgere og salgsledere. Når vi sliter med salget ønsker vi ikke for mye oppmerksomhet rundt det vi driver med, vi ber gjerne om litt albuerom slik at vi igjen kan få fart på sakene - uten innblanding fra andre. Dessverre er det slik i salg at har vi først kommet inn i en negativ spiral med dårlige resultater, stress, og sviktende selvtillit, kan det være svært vanskelig å komme ut av problemene på egenhånd. Det samme gjelder dersom en hel salgsavdeling sliter. En gjeng duknakkede selgere med frynsete selvbilder greier som regel ikke å dra verken seg selv eller hverandre opp etter håret. Tiden er inne for å søke hjelp i kilder utenfor oss selv. En viktig kilde til motivasjon og selvhjelp er motivasjons- og salgslitteratur. Å lese om andres erfaringer fra felten og det å kunne suge inn andre selgeres kunnskaper i konsentrert form, kan være meget oppløftende. Det å lære er motiverende, og for oss selgere er løpende læring en livsnødvendighet dersom vi skal utvikle oss som selgere og opprettholde evnen til å skape gode resultater i et stadig mer turbulent og komplisert marked. |
DET BEDRIFTS- KRITISKE SALGET |
|
Hele serien:
|
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
– Vi har vår egen ChatPwC som kjører lokalt. Vi deler derfor ingen informasjon ut av huset
Erfaring har lært meg at de som deltar aktivt på kurs og workshops og gir maksimalt for å lære mest mulig, også er de beste selgerne i det daglige salgsarbeidet.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
På trappene til internasjonal suksess
Se hele artikkelserien: