I forrige artikkel (Salgskurs 2: En pipeline til suksess) så vi på hvordan vi i Strategisk Løsningsorientert Salg prioriterer og graderer prospektmassen på en tøff og ærlig måte gjennom salgspipelinen. Dette verktøyet gir deg som selger og din salgsleder anledning til å vurdere den reelle substansen i prospektmassen, noe som er svært viktig for å kunne 'forecaste' fremtidig salg samt prikke inn innsatsen på de rette stedene i prospektmassen. I dagens artikkel skal vi se nærmere på motivasjon og disiplin, to forutsetninger for å lykkes med salg. |
DET BEDRIFTS- KRITISKE SALGET |
|
Hele serien:
|
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Linn i Statens vegvesen: – Jeg trodde det gikk unna der jeg jobbet før, men her er det virkelig fart
For å holde motet oppe som selger i tider med lange beslutningstider, er det derfor overordnet viktig at selskapet vi jobber for har en gjennomarbeidet salgsstrategi som bryter salgsdagen ned i konkrete arbeidsoppgaver.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Store muligheter for norsk design i USA
lidelsesteknikker
A) Utsettelse av nytelse
Sannheten
This is the time. This is the place. I am the man. I will act now.
C) Dedikasjon til sannheten/virkeligheten
D) Balansering